کد خبر: 1215321
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: راهپیمایی باشکوه ملت ایران در سراسر کشور در روز ۲۲ بهمن، مثل همیشه در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت و رهبران برخی کشور‌ها هم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و مردم ایران تبریک گفتند. 
حضور گسترده و میلیونی ایرانیان در سراسر کشور در جشن ۴۵سالگی انقلاب اسلامی ایران، چنان باشکوه بود که رسانه‌های غربی نتوانستند به‌راحتی از کنار آن عبور کنند. «آسوشیتدپرس» روز یک‌شنبه گزارش کرد در بحبوحه تشدید تنش‌ها در غرب آسیا به دنبال تداوم جنگ غزه، مردم سراسر ایران در خیابان‌ها راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار کرده و شعار سردادند. آسوشیتدپرس در بازتاب این رویداد گزارش کرد که هزاران ایرانی روز یک‌شنبه در خیابان‌ها و میدان‌های مهم شهر‌های خود که به مناسبت جشن انقلاب با پرچم‌ها، بادکنک‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی تزئین شده بود که در آن‌ها شعار‌های انقلابی و دینی نوشته شده بود، راهپیمایی کردند. این خبرگزاری سپس به طور خاص به راهپیمایی جشن انقلاب در تهران اشاره کرد و نوشت که مردم تهران با تکان دادن پرچم ایران و حمل پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود، شعار سرمی‌دادند. شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش کرد که مردم ایران چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. هزاران ایرانی در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی که با پرچم، پلاکارد و پارچه نوشته‌هایی با شعار‌های انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند. ای‌بی‌سی نیوز ادامه داد: «در تهران، جمعیت پرچم‌های ایران را به اهتزاز درآورده، شعار سر داده و پلاکارد‌هایی را حمل کردند که روی آن‌ها شعار‌های «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود.» در این گزارش همچنین آمده است: «در برخی نقاط مسیر‌های راهپیمایی هم پرچم‌های امریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.»
علاوه بر بازتاب راهپیمایی میلیونی مردم، برخی رهبران برخی کشور‌ها هم این جشن ملی را به دولت و مردم ایران تبریک گفتند. به گزارش شبکه روسیاالیوم، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی را تبریک می‌گوید: «ما صمیمانه به دوستان‌مان در ایران تبریک می‌گوییم. تماس‌های فشرده بین روسیه و ایران در بالاترین سطوح بر اساس اصول حسن همجواری، احترام متقابل و برابری در حال توسعه است. تهران و مسکو طبق رهنمود‌های رهبران دو کشور در حال توسعه شراکت راهبردی هستند و مواضع منطقه‌ای و بین‌المللی خود را از نزدیک هماهنگ می‌کنند.» 
«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان هم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت. به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، ملک سلمان در این پیام با بیان صمیمانه‌ترین تبریک‌ها برای رئیس‌جمهور آرزوی سلامتی و برای دولت و ملت ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد. شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر نیز دیروز با ارسال پیامی به رئیسی، فرارسیدن روز ملی این کشور را تبریک گفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار